NATJEČAJ za izbor i imenovanje ravnatelja DV Selnički zvončići
9. svibnja 2025.
POTICANJE RANE PISMENOSTI „PLESOM PISANJA“
20. svibnja 2025.

Pravilna prehrana jedan je od temelja zdravog razvoja djece. Prema Konvenciji o pravima djeteta, svako dijete ima pravo na uživanje najviše moguće razine zdravlja, što uključuje i pravo na odgovarajuću hranu visoke hranjive vrijednosti. Uz redovitu tjelesnu aktivnost i boravak na svježem zraku te kvalitetan san i odmor, upravo je zdrava prehrana jedan od najvažnijih preduvjeta za pravilan rast i razvoj djece.

Naša je odgojno-obrazovna skupina sudjelovala u projektu „Abeceda zdravog odrastanja: Zdrava i osviještena prehrana djece“. “Abeceda zdravog odrastanja” je edukativno razvojni projekt u organizaciji edukativne platforme Mliječni zub, koji potiče izgradnju zdravih navika kod djece kroz edukaciju svih sudionika u trokutu suradnje odgojitelj – roditelj – dijete. Cilj uključivanja u ovaj projekt bio je informirati, motivirati i osvijestiti djecu kako se što zdravije i kvalitetnije hraniti, upoznati ih s utjecajem hrane na zdravlje te ih potaknuti na što odgovorniji odnos prema sebi i svom tijelu.

Kroz ovaj projekt sudjelovali smo u mnogobrojnim aktivnostima: obilježili smo „Svjetski dan dijabetesa” te se upoznali sa šećerom (koliko šećera ima u pojedinim namirnicama), proučavali smo probavni sustav, izmislili igru „Kamo putuje moja hrana“, proučavali gdje raste hrana koju jedemo, osmislili svoj restoran „Kod Medića“ u kojem smo provodili mnogo vremena, upoznali se sa sjemenkama (koje često izbjegavamo pojesti u našem kruhu za doručak) te ih odlučili isprobati, izradili smo svoj kruh sa sjemenkama od slanog tijesta, napravili ukusne salate te kroz manipulaciju različitim predmetima usvajali znanja o voću i povrću,a pomoću Zdravoljubaca, naučili mnogo o vitaminima.

Aktivnostima zastupljenima u ovom projektu razvijali smo taktilno i vizualno opažanje detalja (voće i povrće – oblik, boja…), razvijali slušnu percepciju (pjesme i audio priče), poticali usvajanje novih spoznaja služeći se slikovnicama, enciklopedijama, plakatima te raznim slikovnim materijalima, razvijali smo pozornost i pamćenje, finu i grubu motoriku te koordinaciju i preciznost u baratanju raznovrsnim predmetima i aparatima. Kroz scenske, glazbene i likovne aktivnosti razvijali smo kreativno izražavanje te bogatili dječji rječnik koristeći nove riječi i izraze, ali ih poticali i na verbalizaciju svega što rade i opažaju. Razvijali smo glazbeno pamćenje i sposobnost percepcije glazbenim elementima te pokušali utjecati na pozitivna emocionalna stanja i odnos prema zdravoj hrani.

Osobna, emocionalna i tjelesna dobrobit djeteta zadovoljena je usvajanjem higijenskih, prehrambenih i kretnih navika kao preduvjeta zdravlja, uživanjem u različitim interakcijama i aktivnostima, otvorenosti djeteta prema svijetu oko sebe i prema novim iskustvima, sposobnosti privremene odgode zadovoljavanja svojih potreba, inicijativnosti i inovativnosti djeteta, samoiniciranju i samoorganiziranju vlastitih aktivnosti te promišljanju i samoprocjeni vlastitih aktivnosti i postignuća.

Obrazovna dobrobit djeteta zadovoljena je uspješnim funkcioniranjem i razvijanjem osobnih potencijala (spoznajnih, umjetničkih, motoričkih…), odnosno kreativnošću, stvaralačkim potencijalom djeteta, stvaranjem i zastupanjem novih ideja, argumentiranim iznošenjem vlastitih načina razmišljanja, identifikacijom različitih izvora učenja i njihovom raznovrsnom primjenom, osvještavanjem procesa vlastitog učenja, upravljanjem njime i postupnim preuzimanjem odgovornosti za taj proces.

Socijalna dobrobit djeteta zadovoljena je uspostavljanjem, razvijanjem i održavanjem kvalitetnih odnosa djeteta s drugom djecom i odraslima, zajedničkim (usklađenim) djelovanjem djeteta s drugima (djecom i odraslima), mogućnošću prilagodbe djeteta novim, promjenjivim situacijama i okolnostima (fleksibilnost i adaptabilnost), percepcijom sebe kao važnog dijela zajednice/okruženja te odgovornim ponašanjem djeteta prema sebi i drugima.

 

Transparentnost