Prirodni i neoblikovani materijali raznovrsni su i, u prirodi, lako dostupni materijali koji, zahvaljujući različitim teksturama, bojama, oblicima, potiču radoznalost i angažiraju sva dječja osjetila. Manipulacija neoblikovanim materijalima razvija sposobnost dječje mašte, grubu i finu motoriku, omogućuje kreativno rješavanje problema, potiče kreativnost te pruža djeci lakoću u njihovu rukovanju. Manipulacijom neoblikovanim, prirodnim materijalima djeca usvajaju nova znanja i otkrivaju svijet koji ih okružuje.
Djeca u odgojno-obrazovnoj skupini „Medići“ imaju snažnu potrebu za istraživanjem svijeta oko sebe te im je, uočavajući njihove interese, ponuđen neoblikovani, prirodni materijali koji im je omogućio istraživanje svojstava ponuđenih materijala te je zaokupio njihovu pažnju. Takav im je materijal svakodnevno dostupan te pridonosi razvoju njihove autonomije, podržava socioemocionalni razvoj (naročito razvoj samoregulacije ponašanja i emocija) te potiče razvoj fine motorike, okulomotorike, senzomotorike, pažnje i jezično-govorni razvoj.
Manipulacija neoblikovanim materijalom djeci daje osjećaj uspješnosti i samopouzdanja, razvija njihovo kreativno mišljenje i izričaj, ali i doprinosi stvaranju pozitivne slike o sebi. Neoblikovani, prirodni materijali djeci omogućuju spontanu i ležernu igru, zapažanje i usvajanje znanja te stvaralaštvo bez ograničenja. Na taj način djeca uče čineći te u tome istinski uživaju.
Primjenom ovakvih materijala kod djece osiguravamo njihovu osobnu, emocionalnu i tjelesnu dobrobit (razvoj motoričkih vještina, otvorenost prema svijetu oko sebe i prema novim iskustvima, smirenost, samoprihvaćanje (nepotiskivanje emocija, prihvaćanje sebe), samopoštovanje i samosvijest, sposobnost privremene odgode zadovoljavanja svojih potreba, spremnost na donošenje odluka koje se odnose na njegove aktivnosti, razvoj samostalnosti mišljenja i djelovanja, inicijativnost i inovativnost, samoiniciranje i samoorganiziranje vlastitih aktivnosti), obrazovnu (radoznalost i inicijativnost, kreativnost, stvaralački potencijal djeteta, percepcija sebe kao osobe koja može i voli učiti, propitivanje vlastitih ideja i teorija, stvaranje i zastupanje novih ideja, argumentirano iznošenje vlastitih načina razmišljanja, visoka uključenost u odgojno-obrazovne aktivnosti) te socijalnu dobrobit (razumijevanje i prihvaćanje drugih i njihovih različitosti, uspostavljanje, razvijanje i održavanje kvalitetnih odnosa, aktivno sudjelovanje, pregovaranje i konstruktivno rješavanje konfliktnih situacija, etičnost, solidarnost i tolerancija djeteta u komunikaciji s drugima, fleksibilnost i adaptabilnost, percepcija sebe kao važnog dijela odgojno-obrazovne skupine, osjećaj prihvaćenosti i pripadanja, odgovorno ponašanje prema sebi i drugima).
Odgojno-obrazovna skupina „Medići“ uključila se u natječaj „Vrtionica“ te je, upotrebljavajući prirodne i rastresite materijale izradila maketu dvorišta dječjeg vrtića. Nizanjem, sastavljanjem, rezanjem, bojanjem, utiskivanjem i ubadanjem prikazali su svoje dvorište iz mašte- dvorište s mnogo drveća, gredica za povrće, voće i razno bilje, klupicom za odmor, košem za smeće… Izrađujući ovu maketu djeca su razvijala osjetljivost za oblikovanje, građenje, konstrukciju i modeliranje, korištenjem svih materijala osvještavala brigu o prirodi i našem okolišu. Djeca na taj način doživljavanjem i aktivnim učenjem usvajaju osnovna znanja o načinima brige i očuvanju okoliša, razvijaju pozitivna ponašanja i vještine koje doprinose očuvanju prirode uz podržavanje njihova optimalnog i cjelovitog razvoja.