Naše Ježiće svakodnevno potičemo na obavljanje zadataka kao što su: pospremanje sobe nakon igre, pravilno pranje ruku, samostalnost kod obroka i korištenje pribora za jelo, pristojno sjedenje za stolom za vrijeme jela, samostalno oblačenje i svlačenje, izuvanje i obuvanje, čekanje na red i odgađanje vlastite potrebe koju trenutno nije moguće ispuniti.
Za djecu jasličke dobi takve životno-praktične aktivnosti predstavljaju velik izazov i potrebno ih je verbalnim uputama te osobnim primjerom ohrabriti kako bi djeca znala da smo uvijek u njihovoj blizini, da su nam važna te ih pohvaliti za uspješno obavljen zadatak.
PREDUVJETI POTICANJA SAMOSTALNOSTI:
Osim životno-praktičnih aktivnosti i poticanja samostalnosti, tj. socio-emocionalnog razvoja, proteklih mjeseci djeci smo pristupile i kroz senzornu integraciju. Važnost osjetila najviše se manifestira u dječjoj dobi, pogotovo kod djece rane dobi.
Djeci smo pripremile aktivnosti u kojima imaju mogućnost istraživanja, razne senzorne vrećice i bočice te razne taktilne podražaje kako bi djeca mogla istraživati teksturu podloge (hrapavo, meko, tvrdo i sl.). Baloni napunjeni raznim namirnicama poput riže, brašna, sapuna, ulja, vodenih kuglica odlično su sredstvo manipulacije kroz senzorne podražaje.g
Modeliranje plastelina jedna je od najomiljenijih aktivnosti Ježića. Otkrili su da plastelin mogu stiskati, gnječiti, valjati, trgati, rezati, utiskivati i sl.
Osim što pruža izvrsnu zabavu, plastelin na djecu djeluje umirujuće, ublažava napetost i agresije. Također, odličan je za razvoj finih motoričkih sposobnosti, pospješuje socijalizaciju, komunikaciju i suradnju među djecom.
Potrebno:
Postupak:
Polazak u jaslice često je djeci prvi susret s pojedinim likovnim materijalima, a likovni izričaj odlična je prilika za neverbalnu komunikaciju djece s okolinom.
Likovnost i kreativnost Ježića potičemo nudeći im različite poticaje, materijale i sredstva te im omogućujemo slobodu istraživanja. Oni sami odlučuju da li će se uključiti u aktivnost i koliko dugo će se u njoj zadržati.