Projekt “Zdravo i fino”
8. studenoga 2022.
Zanimljivosti kod „Delfinića“
9. prosinca 2022.

Aktivnosti u jaslicama pripremaju se u skladu s razvojnim osobinama djece, a naglasak je na osamostaljivanju djece u svim aspektima života te učenju odgovornosti što pridonosi kasnijem razvijanju osjećaja samopouzdanja, samopoštovanja i stvaranju pozitivne slike o sebi.

Naše Ježiće svakodnevno potičemo na obavljanje zadataka kao što su: pospremanje sobe nakon igre, pravilno pranje ruku, samostalnost kod obroka i korištenje pribora za jelo, pristojno sjedenje za stolom za vrijeme jela, samostalno oblačenje i svlačenje, izuvanje i obuvanje, čekanje na red i odgađanje vlastite potrebe koju trenutno nije moguće ispuniti.
Za djecu jasličke dobi takve životno-praktične aktivnosti predstavljaju velik izazov i potrebno ih je verbalnim uputama te osobnim primjerom ohrabriti kako bi djeca znala da smo uvijek u njihovoj blizini, da su nam važna te ih pohvaliti za uspješno obavljen zadatak.

PREDUVJETI POTICANJA SAMOSTALNOSTI:

  • djetetu je potrebno dati dovoljno vremena da pokuša samo
  • oblikovati prostor u kojem dijete boravi tako da se osjeća sigurno
  • svakodnevno mu pružati priliku za uvježbavanje vještina jer se vježbom vještine usavršavaju
  • oblikovati okruženje u kojem dijete može razvijati samostalnost u pokretu i igri
  • veseliti se djetetovim uspjesima zajedno sa njim
  • vjerovati da dijete može samo i ne raditi stvari umjesto njega
  • dati mu priliku samostalno donositi neke odluke i dati mu poticaj da se odvaži na nove zadatke i aktivnosti
  • znati da dijete uči aktivno isprobavajući – govor uči govoreći, hodati uči hodajući

Osim životno-praktičnih aktivnosti i poticanja samostalnosti, tj. socio-emocionalnog razvoja, proteklih mjeseci djeci smo pristupile i kroz senzornu integraciju. Važnost osjetila najviše se manifestira u dječjoj dobi, pogotovo kod djece rane dobi.

Djeci smo pripremile aktivnosti u kojima imaju mogućnost istraživanja, razne senzorne vrećice i bočice te razne taktilne podražaje kako bi djeca mogla istraživati teksturu podloge (hrapavo, meko, tvrdo i sl.). Baloni napunjeni raznim namirnicama poput riže, brašna, sapuna, ulja, vodenih kuglica odlično su sredstvo manipulacije kroz senzorne podražaje.g

Modeliranje plastelina jedna je od najomiljenijih aktivnosti Ježića. Otkrili su da plastelin mogu stiskati, gnječiti, valjati, trgati, rezati, utiskivati i sl.

Osim što pruža izvrsnu zabavu, plastelin na djecu djeluje umirujuće, ublažava napetost i agresije. Također, odličan je za razvoj finih motoričkih sposobnosti, pospješuje socijalizaciju, komunikaciju i suradnju među djecom.

 

Donosimo Vam i recept za izradu domaćeg plastelina.

Potrebno:

  • 4oo g oštrog brašna
  • 130 g soli
  • 40 g limunske kiseline
  • 5 žlica ulja
  • 4 dcl vode
  • tempera ili  jestiva boja

 

Postupak:

  1. U manjoj posudi pomiješajte brašno, sol i limunsku kiselinu.
  2. Stavite vodu kuhati i kad zavrije dodajte ulje te maknite posudu s vatre.
  3. Dodajte polovicu suhih sastojaka u  vodu i ulje i miješajte pjenjačom sve dok se masa ne ujednači. Tada dodajte i drugu polovicu suhih sastojaka.
  4. Dodajte jestivu boju ili temperu po želji (već nekoliko kapi obojat će masu), istresite masu na radnu površinu i rukama još dobro izmijesite dok plastelin ne postane sjajan. Oprezno, jer je masa dosta vruća. 😉
  5. Plastelin malo rashladite i to je to – spreman je za upotrebu!

 


 

Polazak u jaslice često je djeci prvi susret s pojedinim likovnim materijalima, a likovni izričaj odlična je prilika za neverbalnu komunikaciju djece s okolinom.

Likovnost i kreativnost Ježića potičemo nudeći im različite poticaje, materijale i sredstva te im omogućujemo slobodu istraživanja. Oni sami odlučuju da li će se uključiti u aktivnost i koliko dugo će se u njoj zadržati.

 

 

 

Transparentnost