SKLOP AKTIVNOSTI „BOJE, BOJE SVUDA OKO NAS“ I „VOZILA“
12. srpnja 2024.
BORAVAK NA ZRAKU I PSIHOFIZIČKI RAZVOJ DJECE
12. srpnja 2024.

Rad djece na projektu jedan je od oblika prirodnog, integriranog učenja u kojem djeca iskazuju interes za određenu temu koju tijekom vremena dublje istražuju. Pri tome im odgojitelj pomaže pribavljanjem određenih poticaja, motiviranjem na samostalno razmišljanje i rješavanje problema kao i na raspravu s drugom djecom ili odgojiteljem. Također, on uključuje i sklop različitih istraživačko-spoznajnih i likovnih aktivnosti.

Ponukani interesom djece i odgojiteljevim prepoznavanjem istoga, odgojno-obrazovna skupina „Ježići“ započela je s projektom „Životinje“.  Cilj projekta bio je stjecanje novih i proširivanje stečenih znanja o životinjama te razvoj empatije prema životinjama.

Proteklih mjeseci djeca su na zabavan, kreativan, poticajan i razvojno primjeren način imala priliku upoznati životinjski svijet koji ih okružuje. Projekt su započeli klasifikacijom životinja na domaće, divlje i morske te su postupno usvajali znanja o njima.  Igrama uparivanja „Životinje i njihova mladunčad“ razvijali su vizualnu percepciju i pažnju, a pokretnim igrama „ Kreći se kao…/glasaj se kao…“ oponašali su životinje i produbljivali svoje znanje o njima te ciljano djelovali na tjelesni i psihomotorni razvoj djece. Izradom senzornih vrećica s morskim životinjama i manipulacijom novim materijalima djeca su razvijala taktilnu osjetljivost i koordinaciju oko-ruka, a kroz likovne i istraživačko-spoznajne aktivnosti  zadovoljavala svoje potrebe i znatiželju, uočavala da postoji tuđi prostor i poštivala ga, stjecala nova znanja o životinjskim tragovima te su , različitim likovnim tehnikama, kreativno izražavala svoje viđenje životinja.

S obzirom da djeca najbolje usvajaju znanja neposrednim iskustvom „Ježići“ su ugostili  2 zečića i 3 pilića. Životinje su pobudile dječju znatiželju te su djeca promatrala njihov izgled, pokušala su ih opipati, opisati, slušala kako se glasaju, promatrala što jedu. Usmjeravanjem na poštovanje životinjskog svijeta usvajali su znanja o zaštiti okoliša, brizi o prirodi, sebi i drugima. Ovakve aktivnosti motivirajuće djeluju na djecu te stvaraju poticajno okruženje koje dovodi do kvalitetnog emocionalnog razvoja i stvaranja pozitivne slike o sebi.

U ovaj su se projekt uključili i roditelji koji su, zajedno s djecom, izradili plakat o njihovih kućnim ljubimcima i domaćim životinjama. Djeca su ponosno pokazivala plakate svojim prijateljima i pokušavala ih opisati, što je doprinijelo razvoju njihova samopouzdanja kao i razvoju govora.

 

Fotografije pilića koje su djeca promatrala u odgojno-obrazovnoj skupini, upotrijebljene su za izvedbu igrokaza „Neposlušno pile“. Dramatizacijom se kod djece poticao razvoj govora, pažnje, pamćenja i zaključivanja.

 

Kroz ovaj projekt promišljalo se o osiguravanju dječje dobrobiti  te o načinima kojima se ona može ostvariti. Osobna, emocionalna i tjelesna dobrobit ostvarila se razvojem  motoričkih vještina, otvorenošću prema svijetu oko sebe i novim iskustvima, razvojem samostalnosti mišljenja i djelovanja te sposobnošću privremene odgode zadovoljavanja vlastitih potreba.  Obrazovna dobrobit ostvarila se uspješnim funkcioniranjem i razvijanjem osobnih potencijala (spoznajnih, umjetničkih, motoričkih), razvojem kreativnosti i stvaralačkog potencijala, visokom uključenošću i angažiranošću u odgojno-obrazovnim aktivnostima, percipiranjem sebe kao osobe koja može i voli učiti. Socijalna dobrobit ostvarena je  kvalitetnim odnosima djeteta s drugom djecom i odraslima, aktivnim sudjelovanjem u aktivnostima, zajedničkim djelovanjem s drugima te percepcijom sebe kao vrijednog člana odgojno-obrazovne skupine.

 

Transparentnost