Zajedničko druženje učenika 1. i 2. razreda osnovne škole s djecom našeg vrtića
1. srpnja 2024.
PROJEKT „ŽIVOTINJE“
12. srpnja 2024.

Dijete osjetilnim opažanjem uspostavlja temeljne odnose – prema sebi, prema drugoj osobi i prema svijetu. Na temelju toga ono je uvijek subjekt koji pomoću osobnog iskustva doživljava i razumije svijet oko sebe. Dijete je aktivni istraživač svog okruženja i od najranijih dana rješava probleme prema svojim mogućnostima i sposobnostima.

 

Temeljna motivacija za sklop aktivnosti „Boje, boje svuda oko nas“ bila je slikovnica „Priča o bijelom zečiću“ koja je svojom jednostavnošću potaknula jačanje interesa za boje  kao vrlo stimulativnog elementa u našem svakodnevnom doživljaju i percepciji. Ciljevi ovog sklopa aktivnosti bili su razvoj sposobnosti spoznavanja vanjskog svijeta, odnosno boja
te razvoj govorne komunikacije, osobito slušanja i razumijevanja govora.

 

Suradnja i pomoć roditelja omogućila je da majicama određenih boja izvedemo plesne koreografije koje su se temeljile na instrumentalnim sekvencama u trajanju do 40 s. Usvajanjem plesnih struktura uz pratnju glazbe potaknula se kreativnost, ritam, dinamika, harmonija, estetika i izražajnost pokreta, kao i pravilno držanje tijela. Plesnim su pokretima djeca, uz razne rekvizite, prikazala „priču“ svake boje. Kako bi se zadovoljio interes djece za istraživanjem i upoznavanjem boja, izrađeni su novi poticaji na ovu temu, prenamijenjeni oni postojeći te ponuđeni sadržaji kojima se utjecalo na senzorni razvoj, razvoj okulomotorne koordinacije kao i cjelokupni lokomotorni sustav.

 

Uočenim interesom djece za vozila, osmišljen je i sklop aktivnosti na temu “Vozila”. Djeci su ponuđeni materijali za manipulaciju, igru i istraživanje s ciljem stjecanja osnovnih spoznaja o vozilima i prometu. Ponuđeni su im i razni modeli vozila (policijsko, vatrogasno vozilo, vozilo hitne pomoći, autobus, automobili) kojima su djeca samostalno organizirala simboličke igre. Ponuđenim sadržajima vezanima uz ovaj sklop aktivnosti, podržan je tjelesni i psihomotorni (razvoj fine motorike, razvoj okulomotorike) te spoznajni razvoj (poticanje na logičko zaključivanje i samostalno rješavanje problema, razvoj prostorne percepcije, razvoj operativnog mišljenja), razvoj govora, komunikacije, izražavanja i stvaranja (bogaćenje rječnika uvođenjem novih pojmova, razvoj likovne invencije) te socioemocionalni razvoj i razvoj ličnosti (razvoj dječjih kompetencija – usvajanje poželjnog ponašanja u prometu, razvoj pozitivnih stavova prema sebi i drugima, poticanje međusobne suradnje i timskog rada, međusobno uvažavanje i poštivanje).

 

 

 

Uvažavajući činjenicu da dijete aktivno sudjeluje u kreiranju vlastita znanja te da je sukreator   odgojno-obrazovnog procesa, ovi sklopovi aktivnosti osigurali su osobnu, emocionalnu i tjelesnu dobrobit (podržana je dječja inovativnost i inicijativnost, samoiniciranje i samoorganiziranje vlastitih aktivnosti te spremnost djeteta na donošenje odluka koje se odnose na njegove aktivnosti), obrazovna   (podržana je radoznalost i inicijativnost djeteta, kreativnost, i stvaralački potencijal djeteta, percepcija sebe kao osobe koja može i voli učiti, propitivanje vlastitih ideja i teorija te stvaranje i zastupanje novih ideja, visoka uključenost djeteta u odgojno-obrazovne aktivnosti) te socijalna dobrobit (usklađenost s pravilima odgojno-obrazovne skupine, uspostavljanje, razvijanje i održavanje kvalitetnih odnosa djeteta s drugom djecom i odraslima, aktivno sudjelovanje u aktivnostima i zajedničko djelovanje djeteta s drugima, percepcija sebe kao važnog dijela odgojno-obrazovne skupine, odgovorno ponašanje djeteta prema sebi i drugima).

 

 

Transparentnost